Telefoonnummer

+31658989380

E-mail

info@thefootbar.nl

1. Algemeen 

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen The Footbar en een cliënt waarop The Footbar deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. 

2. Inspanningen 

The Footbar zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. The Footbar zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de klant inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling. 

3. Afspraken 

De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan The Footbar melden. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag The Footbar het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de klant berekenen via een factuur. Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag The Footbar de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. The Footbar moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt. 

4. Betaling 

The Footbar vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, per pin of mobiel bankieren te voldoen. 

Bij in gebreke blijven van betaling, is The Footbar genoodzaakt na de verlooptijd van factuur en aanmaning het ter incasso te stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten komen zullen geheel voor rekening van de klant komen. 

5. Persoonsgegevens & privacy 

De klant voorziet vóór de eerste behandeling The Footbar van alle gegevens, waarvan The Footbar aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. The Footbar vermeldt de persoonlijke gegevens van de klant op een klantenkaart, en behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. The Footbar zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant. 

6. Geheimhouding 

The Footbar is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak The Footbar verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken. 

7. Aansprakelijkheid 

The Footbar is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat The footbar uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. The footbar is niet aansprakelijk voor beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de praktijk. 

8. Beschadiging & diefstal 

The Footbar heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt. The Footbar meldt diefstal altijd bij de politie. 

9. Klachten 

Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan The Footbar.  

The Footbar moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal The Footbar de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt. 

10. Garantie 

The Footbar geeft de klant garantie van één week (7 dagen) op de verrichte behandeling en twee weken (14 dagen) garantie op de producten. Deze garantie vervalt indien: 

  • De klant andere producten dan de door The Footbar geadviseerde heeft gebruikt. 
  • De klant de adviezen niet heeft opgevolgd.  
  • De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd. 
  • De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt. 

11. Behoorlijk gedrag 

De klant behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft The Footbar het recht de klant de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen. 

12. Recht 

Op elke overeenkomst tussen The Footbar en de klant is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.